Hanoi

25.June 2008 - Vietnam

Hallo!

Terug in Hanoi en nog even een korte update. De afgelopen dagen hebben we doorgebracht op een eiland in het noorden van Vietnam. Met een gammele, overhitte, overbevolkte trein van drie uur, zijn we in Haiphong geraakt. De derde grootste stad van Vietnam, met een laag entertainmentsgehalte, hoewel we savonds een bar met live music vonden, en de muziek was nog niet eens zo slecht om volledig lokaal te zijn. Om half twaalf zijn we er buitengezet, want dan moet iedereen slapen en op de terugweg naar ons hotel hoorden we veel muziek en sfeer, dachten we. De muziek bleek tekomen van een volledig gepimpte car, met daarin een gepimpt mannetje, Jacky! Hij sprak ons aan alsof hij al de hele avond op ons aan het wachten was. Hij had een groot huis met vijf slaapkamers, niet ver van daar, hij zou ons brengen met de auto en we zouden nog een feestje kunnen bouwen met hem, om dan daar te crashen en de volgende ochtend te ontbijten en dit allemaal zonder verplichtingen! Terwijl hij dit allemaal zei, droop het zweet van zijn gezicht op zijn tijgervel t-shirtje, dat mooi gecombineerd was met een goude kettinkje en tight passende jeans. Toen hij zag dat we echt niet geinteresseerd waren, wilde hij perse zijn nummer geven en we MOESTEN hem de volgende dag bellen om dan te kunnen chillen! De lonely planet heeft nu een adresje bij dus! Helaas had ik geen pen, en vervolgens kroop Jacky in zijn koffer en haalde hij een 'laserpenzaklampsleutelhanger' tevoorschijn. Gekocht voor 50 cent, en verkocht in Engeland voor 2pond! Een echte zakenman dus, en voor ons een eeuwig aandenken aan onze vriend Jacky in Haiphong!
De volgende dag hebben we de speedboat genomen naar Cat Ba Island(en zijn we vergeten te bellen naar Jacky :) ), om daar op een paradijselijk eiland te verblijven tegenover het stadje van Cat Ba. Het eiland waar wij zijn verbleven, was een eiland met enkel 1 hotel, en verder niets! De kamers waren volledig uit natuurlijk materiaal vervaardigd wat alles authentiek maakte (het woord van de dag!). Een bamboohutje op het strand, en wakker worden met het geluid van de golven! Zalig! Enig minpuntje was de overhitte zon, die alle toeristen, alsook ons, uit ons bed bakte, en vermits airco niet uit natuurlijk materiaal vervaardigd is, was dat dus ook niet aanwezig. De electriciteit wordt ook vanaf smorgens zeven uur afgezet, want warm water heb je overdag niet nodig, en die waaier (nochtans niet natuurlijk) is niet nodig bij zo een 40 graden om negen uur smorgens!
Maar het was er wel prachtig en we hebben er van genoten. De volgende dag zijn we in het stadje zelf verbleven (in een kamer met airco!!),en hebben we gekuierd door het stadje. De ochtend daarna zijn we om vijf uur opgestaan om naar het strand te gaan; We dachten er als enigen te zijn voor de zonsopgang, maar dat was buiten alle Vietnamezen gerekend! Het strand lag al vol met lokalen die een frisse duik in het water aan het nemen waren! Ze schuwen de zon. Terwijl wij bij het verschijnen van de zon, van de zon genieten, schuiven zij systematisch op om de zon te vermijden. Om acht uur zijn we gaan ontbijten en vertrokken richting Hanoi. Vandaag vliegen we naar Bangkok, en morgen, morgen vliegen we naar Dusseldorf! Het is bijna voorbij die mooie zomer, maar ik geniet tot de laatste minuut!

Tot snel (misschien nog vanuit Bangkok!)